Wednesday, December 7, 2011

7:12 PM - No comments

SESAT - RASUL MELAYU LETAK JAWATAN NIK AZIZ TANDING LAGI !

Satu ketika dulu kita pernah digemparkan dengan kewujudan Rasul Melayu  sesat lagi menyesatkan. Pada klip video ini dapat kita lihat diantara pengikut Rasul Melayu sesat ini dengan pengikut sesat Nik Aziz. Ketaksuban akan mengaburi segala-galanya, sedangkan fatwa dan hukum yang dikeluarkan sentiasa berbeza-beza yang membuatkan ramai boleh jadi mereng dan gila isim.

Syurga dan neraka hak mutlak Allah Taala. Kalau bukan hak mutlak Allah hak mutlak siapa lagi ?, urusan sebegini sepatutnya diserahkan pada Allah, kita buat apa yang disuruh dan tinggal apa yang dilarang, selebihnya berserah pada Allah. Buat banyak mana amal baik sekalipun ia bergantung juga kepada niat dan urusan-urusan didalam qalbi yang lain. Barang dalam hati ni tiada siapa pun yang tahu. Kita sebagai hamba Allah ni tidak perlulah bersifat maha mengetahui demi Gila Kuasa Politik.

Kita kerja makan gaji sebagai kuli pergi buat kerja, soal gaji adalah hak bos nak bayar ke tak nak. Tak boleh kata bos wajib bayar. Kadangkala banyak perkara yang juga mesti diambil kira. Memang mustahil bagi Allah Taala bersifat dengan zalim. Tapi apakah kita layak untuk menentukan barang perkara yang tidak layak langsung bagi makhluk. Nik Aziz jangan terlalu angkuh.

Lagumana alim atau warak atau abid sekalipun  orang itu tidak sesekali ia seakan selesa dengan amalannya untuk mengatakan layak mendapat pahala dan syurga. Kalau pendapat GK ini yang jahil pengikut taksub Pas tak boleh terima, bagaimana pula dengan pendapat mufti dan alim ulamak yang lain.?

Itulah sikap Ularmak Pas yang di naik taraf sebagai Nabi oleh penceramahnya baru-baru ini. Bagaimanapun penceramah tersebut tidak diakui sebagai umat Pas. Saksikan video diatas dan nilailah sendiri. Anda mampu mengubahnya. 


petikan dari blog : http://gelombangkick.blogspot.com/2011/12/sesat-rasul-melayu-letak-jawatan-nik.html

0 comments: